visbyladies.com

Jag läste faktiskt detta av en ren slump, brukar annars alltid bläddra direkt till sportsidorna, så här skrev Nyhetschefen Mats Pettersson i sin krönika 7/11 i GT.
”Apropå idrott. Visby Ladies, öns stolthet i dambasketens elitserie, premiärvann i helgen
Någon dag tidigare spelade laget sin första träningsmatch, och truppen består av nio spelare. Nio.Jag har svårt att se varför journalister, sponsorer och publik ska ta en idrott på allvar där uppladdningen inför säsongspremiären är så amatörmässig och där konkurrensen om en plats i laget är i princip obefintlig.
Lever basketen på riktigt, eller ligger den i respirator? Jag tror på det sistnämnda.
Frågan är vem som ska dra ur sladden. ”

Ska man läsa det och gräva ner sig, tycka han har rätt? Att vi inför denna säsong skulle börja träna redan i maj med fullt lag, spelat träningsmatch mot var och vartannat lag?
Att vi inte lyckats värva eller tagit upp egna produkter så vår trupp varit större?
Ska man bli arg för att man tycker att denna Mats inte verkar ha en aning om vad som försiggår? Att om han hade haft all fakta runt vårt lag och klubb inte skrivit detta?
Ja kanske.
 
Jag står upp för mitt lag, min klubb.
Förstår att det ser aningens amatörmässigt ut. Fine.
Men det finns ett gäng som jobbar i det tysta, rent ur hjärtat för vårt lag, vår klubb. De får ta massvis med skit. Från spelare, tränare, journalister, och övriga som tror sig veta bättre. Och jag kan säga det, det är inte så jävla lätt alla gånger.
Jag tycker inte synd om oss.
Det har varit en del tunga stunder denna ”försäsong” med många frågetecken från alla håll. Till slut har de största rätats ut, vi tränar mer än någonsin och vi gör det för vi älskar det. Denna lilla tunna trupp älskar det.
 
I år har vi inte gått ut och sagt att vi är topplag och ska radda upp vinsterna helg efter helg. Vi krigar. Är det något Visby Ladies kan detta år är det att KRIGA. Inga fancy spelare som tror de är matchvinnare genom att ställa in skorna i Södervärnshallen.
Vi är ett ”tunt” gäng utifrån sett, men tuffa och stryktåliga med inget finlir överhuvud taget!
Som spelare i Visby Ladies får man se det bästa utav situationen.
Vi är inte en förening med hundratals medlemmar, häftiga matchprogram, 700 på läktaren eller drösvis med spelare på varje träning.

Vi ÄR en förening under uppbyggnad, med ett extremt stort hjärta och glädje för sporten.
De supportrar vi har i hallen under matcher är genuint intresserade av oss som lag.
Det räcker för oss!
Vi går till träningen varje dag (ibland två) för att vi älskar att kriga!

Just det. Går det inte att glädjas lite åt att vi faktiskt vann premiären utan en enda träningsmatch?

Caroline D # 13
Lagkapten, Visby Ladies


Kommentarer
Postat av: Linda

Bra ut med skiten!!

2009-10-09 @ 09:36:02
URL: http://residenssanddynan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0